Vélemény - Pro&Kontra - On Sai: Calderon, avagy hullajelölt kerestetik

Fülszöveg


Calderon kapitány nem mindennapi férfi. Egy jóképű, ifjú főnemes, aki eldobta a rangját egy lányért. Csakhogy a lány meghalt, így Calderon öngyilkos akar lenni. Úriember nem temetkezik hitelbe. Calderon másodkapitányi állást szeretne egy űrhajón, hogy egy kényelmes urnára gyűjtsön, de döbbenetére a kapitányi munkakört kapja meg. Vajon miért sóz rá a Flotta egy hatalmas űrcirkálót, amit nem tud vezetni? Milyen Játszma folyik körülötte? Mit kavarnak a nemesek a háttérben? És mit kezdjen Tainával, a csinos japán kadétlánnyal, akiből árad a narancsillat? És aki a parfüm per légköbméter arányt is képes kivizsgálásra felterjeszteni? Taina szamuráj családok leszármazottja, és ugyanúgy űzi a Játékot, vagyis más manipulálását, mint Calderon. Bármit megtenne, hogy az űrben maradhasson, hiszen odahaza nagyapja már férjet keres számára. A lány útmutatást kér az Ősanyáktól, de a jóskövek veszélyre és halálra figyelmeztetik. Mire rájönnek, mi folyik a háttérben, csak önmagukra számíthatnak, és a kettejük között kialakult érzékeny kötelékre. Vajon elég jó játékosok, hogy szavak nélkül is megértsék egymást? És Taina elég ügyes ahhoz, hogy a kapitányt rávegye a túlélésre?


Műfaj: szórakoztató irodalom, sci-fi
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2012. (Arany Pöttyös)
Oldalak száma: 288 oldal
Eredeti cím: Calderon, avagy hullajelölt kerestetik
Saját példány
Calderon-sorozat 1. kötete

Vélemény


Nem ismerem On Sai munkásságát, annyit tudtam róla, hogy magyar író(nő), ezzel már szegény nem kezdett túl jól nálam, valamiért az előítéletek még mindig működnek, ez van. Szóval nem vártam a könyvtől semmit, aztán L. elolvasta és neki nagyon tetszett... Végül egy frissebb, sci-fis Vavyan Fable sejlett fel előttem. Aztán levettem én is a polcról.





Ez volt az első könyv, amit On Sai-tól olvastam. Nem vártam tőle sokat, de nagyon magával ragadott a történet. Kifejezetten tetszettek a karakterek, a humor, a leírások. Bár cselekményben nem volt túlfűszerezve, de ami volt az jó volt. :) Ha jellemeznem kellene, akkor azt mondanám, hogy olyan ez a történet, mintha Rejtő Jenő írt volna egy sci-fit. Van benne pofozkodós (kardozós) főhős, annak a szívehölgye, akit azért nem túl könnyű megkaparintani, kellő mennyiségű izgalom, talpig úriemberség, stb. Ha a flottát, illetve űrhajót lecseréljük a légióra, kész is egy remek kis Rejtő regény.
Íme még egy példa, hogy miért is érdemes olvasni magyar fantasy - scifi írőnőktől.



Őőő, annyira zagyvának, mindenbe-belekapkodósnak éreztem a könyvet, hogy maradjunk annyiban, logika az nincs. Vagy inkább nem jellemző. A sodró lendület mellé meg ugye minek (szarkazmus)
Logikus történetvezetés: 2 / 5


Nekem minden rendeben volt a könyv logikájával. A történet világa, cselekménye, működése teljes összhangban bontakozik ki előttünk.
Logikus történetvezetés: 5 / 5

Szerencsére nem egy ezeroldalas könyv, gyorsan a végére lehet jutni, ha hosszabb lett volna, tuti a pszichiátrián kötöttem volna ki
Vastagság, terjedelem: 4 / 5


Szerintem kellemes vastagságú könyv volt, majdnem megfelelő terjedelemmel. Lehetett volna benne több cselekmény szerintem. De így is jó volt.
Vastagság, terjedelem: 4 / 5

Ha éppen kedvem volt ehhez az agymenéshez, akkor egész élvezhető. Szerintem úgy vagyok vele, mint Fabléval vagy Rejtővel. Egy évben egy elég, nagyobb adagban már agykárosodást okoz.
Élvezhetőség: 4 / 5


Engem szinte az első soroktól beszippantott, nagyon tetszett a stílusa, a humora és az a lazaság, amivel Calderont végigvezette az írónő a könyvön.
Élvezhetőség: 5 / 5

A történet a jövőben játszódik egy űrhajón, a világról nagyon sokat sajnos nem tudunk meg, a mostanában annyira menő japánosdi engem irritál, a szereplő egy fiatal, jóképű nemes, aki nem akar az lenni, inkább meg akar halni, mert meghalt a felesége is, aztán beleszeret gyorsan egy japán nőbe, akiért szintén meghalna, mindeközben egyszerű ember akar lenni, de mégis kap egy űrhajót. Olyan zavaros Calderon jelleme, hogy már nem is akarok kiigazodni rajta. Ő ilyen és kész. Ha elfogadod, biztos kedvelni fogod, én inkább gyorsan túl akartam rajta esni. Nem való nekem az ilyen hiperaktív személyiség.
Történet, karakterek, világ: 3 / 5


A karakterek, a világ, minden nagyon jó, ahogy írtam is, olyan mintha egy sci-fi lenne Rejtő tollából. Akinek tetszenek az Ő könyvei, annak szerintem ez is nagyon be fog jönni. Egyedüli dolog, amiben van hova fejlődni, az szerintem a cselekmény-történet mennyisége volt.
Történet, karakterek, világ: 4 / 5

Nem letehetetlen könyv, annyira azért nem olvastatta magát, de nem annyira rossz.
Letehetetlenség: 4 / 5


Nekem nagyon bejött, végig fenn is tartotta az érdeklődésemet. Azt nem állítom, hogy letehetetlen volt, de egy nagyon jó kis könyv ez.
Letehetetlenség: 4 / 5

Szokásos könyvmolyképzős könyv. Fordítás nincs, helyesírás a megszokott, a borító határeset, még nem tudtam eldönteni, hogy tetszik-e (nem szeretem ezt a stílust), valószínűleg nem raknám kosárba, ha meglátnám egy könyvesboltban. Olcsón akarta megúszni a kiadó, ezért az olvasókkal terveztették meg - ez látszik is rajta...
Szerkesztés: 3 / 5


Azt leszámítva, hogy a borító nem igazán jön be, egy tisztességes könyvről beszélhetünk.
Szerkesztés: 4 / 5

Összesen: 20 / 30


Összesen: 26 / 30

Sodró lendületű könyv egy hisztis, férfi főhőssel, kidolgozatlan világgal. Ha On Sai Rejtőt akarta utánozni, akkor még nagyon sokat kell gyakorolnia, Rejtő sokkal összeszedettebb és abszurdabb. 
Nem lettem meggyőzve és a rajongást sem értem... 

Aki szereti humoros, az életet kellő lazasággal élő főhőssel rendelkező könyveket, azokat szerintem ez a könyv meg fog venni kilóra. Aki nem, azoknak valószínűleg nem érdemes belekezdenie. Nekem tetszett. :)

Idézetek

Pár kedvet hozó, vagy éppen elrettentő idézet, véletlenszerűen. És Spoilermentesen!



"Genius Calderon megúzta a ravaszt, de a lézerfegyver felmondta a szolgálatot." (első mondat)




"Minden beszélgetés egy tánc, szóljon szerelemről vagy gyűlöletről, a lényeg ugyanaz. Valaki vezet, a lépések pedig egymásra épülnek."


 
"– … Borzalmasan nézel ki.
– A fenébe, Frank, egy órát aludtam! az elmúlt napban szexuálisan zaklattak, elcsesztem a hajó lobbiját, megvívtam egy rakás nemessel, rám sóztak egy csapat kiscsajt, kiderült, hogy vizsgálat indul ellenem, és még a személyzeti tisztem is ki akar herélni. Harminc órát voltam talpon, mégis hogyan nézzek ki?" 



"Kényelmes dolog egy öngyilkosság, de tudod, mibe kerül egy temetés?"



"– Akkor nem ártana végre beengedni az orvost – jegyezte meg száraz hangon Oregon. – Tives, maga velem jön, a nagyapja óránként üvölt az embereimmel, ideje visszahívni. A tolmácsok nem bírják lefordítani a halálnemeket, amiket beígért."




"Calderon úgy vélte, ha van reinkarnáció, akkor ő örök időkre levezekelte a vétkeit azzal, hogy benősült egy bölcsészcsaládba."




Képek

On Sai
Forrás: http://cultura.hu/szub-kultura/a-jo-ifjusagi-konyv-be-tud-huzni/

Forrás: http://www.grettyszerintavilag.com/p/blog-page_27.html#axzz442mIPy7j

 
Borítóterv
http://onsairegenyek.blogspot.hu/2012/09/boritok.html#more

Borítóterv
http://onsairegenyek.blogspot.hu/2012/09/boritok.html#more

Borítóterv
http://onsairegenyek.blogspot.hu/2012/09/boritok.html#more

Borítóterv
http://onsairegenyek.blogspot.hu/2012/09/boritok.html#more


Nincsenek megjegyzések: