Vélemény - Pro & Kontra - J. Goldenlane: A szélhámos és a varázsló


Fülszöveg

Ez a regény nem arról szó, hogy a főhős megmenti a világot. Ebben a regényben nem tűnnek fel elfeledett, ősi hatalmak, nem dőlnek meg ősi birodalmak, nem derül fény ősi titkokra, és ősi relikviákról sem esik szó. Na jó, egy közepesen régi mágusrendet kiirtanak, és az utolsó túlélő valóban igyekszik rávenni a hőst, hogy tegyen ez ellen. De hogy is juthatna ilyesmire ideje, amikor fényes az éjszaka, szól a zene, folyik a bor, és oly gyakorta rákacsintanak szép hölgyek, amit kis túlzással lehet úgy érteni, hogy: „te csodás férfi, szívem szerint azonnal a karjaidba omolnék, hát ma este osonj be a palotánkba, ejtsd át a férjem, tégy magadévá, és utána ráadásul még a családi ezüstöt is elviheted!” Így ez a regény főleg arról szól, hogy a főhős fut, részben széplányok után, részben becsapott kártyapartnerek elől, vagy csak úgy spontán, a túlélésért. És rendben, egye fene, csekélyke szabadidejében valóban tesz lépéseket a világ megváltására, ami úgy-ahogy sikerül is neki.


Műfaj: szórakoztató irodalom, fantasy
Kiadó: Valhalla Páholy, 2001.
Oldalak száma: 368 oldal
Eredeti cím: A szélhámos és a varázsló (magyar)
Saját példány

Vélemény


Nem volt a kedvencem a könyv, de mire a történet végére értem, csak megkedveltem a világot, ahol játszódik, a lökött, elkényeztetett főhősével együtt. 

Kalandos, persze nagy meglepetések nincsenek, de élvezhető. 

Nekem valamiért mindig Vavyan Fable és Andrzej Sapkowski neve ugrott be, amikor olvastam.

Első Goldenlane-könyvem volt, lehetséges, hogy megpróbálkozom másikkal is az (egyébként magyar) írónőtől.

Az elején nagyon ellenszenves volt a főhős, de a történet előrehaladtával ez változott, és a végére egészen megkedveltem úgy a világot, mint a szereplőket. Ettől függetlenül összességében csupán annyit merek kijelenteni, hogy ugyan nem egy nagyon jó könyv és sem a főhős, sem a történet nem sztenderd, de azért tisztességes munka.

Örülök, hogy elolvastam, de azért nem kerül be a kedvenc kategóriába.

Ha hozzáférek majd még Goldenlane könyvhöz, szerintem el fogom olvasni.



Hát ha valamit lehet mondani erre a könyvre, az a logika. Mert végig az. Elejétől a végéig. Egyikből problémából ritty-rotty következik a másik. :)
Logikus történetvezetés: 5 / 5

Szépen vezetett történet, ahol az egyik abszurd helyzet következik a másikból.
Logikus történetvezetés: 5 / 5

Az elején még nem igazán tudtam, mi lesz Argosból a könyv végére, így kicsit hosszúnak tűnt, de végigolvasva már nem is annyira.
Vastagság: 4 / 5

Az elejét nehezen olvastam, mert nem volt szimpatikus, így nagyon soknak éreztem, a végét viszont kevésnek, mivel a már megkedvelt karaktereket még szívesen nyomon követtem volna. Nem tudom eldönteni ilyen formán, hogy sokallom vagy keveslem-e a vastagságát, de mindenesetre nem vagyok vele maximálisan elégedett.
Vastagság: 4 / 5

Voltak dolgok, amik az élvezhetőségből bőven vontak le, méghozzá nem is kicsit, de ezt majd az utolsó pontban részletezem.
Egyébként magával a sztorival nem volt gond. Nekem kicsit Fable-re hajazott. De tényleg csak egy kicsit. Kedvenc, tökéletlen karakterünk meg... Hát, nem spojlerezek :)
Élvezhetőség, karakterek: 4 / 5

A történet élvezhető volt, a könyv nem, a karakterek jól kidolgozottak, de nekem csak nehezen sikerült megkedvelni őket.
Élvezhetőség, karakterek: 4 / 5

Fordulatos történet, a maga stílusában tökéletesen ki tud kapcsolni.
Történet: 5 / 5

Váratlan vágások és érdekes történetvezetés jellemzi, egyedi és üdítő, fordulatos és meghökkentő.
Történet: 5 / 5

Mivel néha nem éreztem, hogy az írónőnek mi volt  a szándéka a könyvével, nem mondanám letehetetlennek... Inkább csak a vége felé. Persze lehet, hogy csak bennem van a baj, és máskor már sok-sok oldallal korábban magába szippantott volna :)
Letehetetlenség: 3 / 5


A könyv elején kb. 2-t adtam volna neki, a végén kb. 4-et. 
Letehetetlenség: 3 / 5

Nincs rá jobb szó: B o r z a l m a s !
Miniatűrök a betűk! Nem egy nagyon vastag könyvről van szó, de sokszor azért hagytam abba az olvasást, mert már nem bírtam olvasni...
Kétharmad környékén nem találtam egyetlen olyan oldalt sem, ahol kettőnél kevesebb helyesírási/elgépelési/szókihagyási hiba lett volna! Nem mintha a könyv többi része hibátlan lenne, de ott tényleg hemzsegtek a hibák!
A borító szintén kritikán aluli, köze sincs a könyvhöz...
Szívem szerint 0 pontot adnék, de olyat nem lehet...
Állítólag a másik kiadásban ezeket orvosolták!
Szerkesztés: 1 / 5

A borítón egyáltalán nem passzol a könyvhöz, a betűk pirinyók, az én borzalmas helyesírásommal is rengeteg helyesírási hibát találtam, sokszor egy oldalon belül is, használtan kaptuk a könyvet, és az összerakására legalább nem lehet panasz, mert elég jól tartja magát, de az összes többi, amit el lehet baltázni egy könyv kiadása során, azt mindet sikerült.
Szerkesztés: 2 / 5


Összesen: 22 / 30


Összesen: 23 / 30


Egy nagyon erős Talán...
Nem akarom elvenni senki kedvét, hisz' nem csak a könyv hibája, hogy ebbe a kategóriába került...
Ha valaki Fable-pótlékot keres, talán itt megtalálja. Csak keresse meg a másik kiadást! :)
Mondtam már, hogy a képen a varázsló Sean Connery-re hasonlít? A kardos ember meg Antonio Banderasra? :D
Maga a történet jó, és a karakterek is idővel megszerethetőek és kíváncsiak leszünk rájuk, a szerkesztés borzalmas, aki kíváncsi a könyvre annak azt ajánlom, hogy bátran olvassa, de mindenképpen a másik kiadást szerezze be, mert ennél csak jobb lehet. Amennyiben tehetem, azt hiszem fogok még J. Goldenlane-től olvasni könyvet.


Idézetek

Pár kedvet hozó, vagy éppen elrettentő idézet, véletlenszerűen. És Spoilermentesen!

– Felelőtlenül viselkedsz!
– Én csak élek! – védekezett Argos mogorván.
– Persze – bólintott a somani. – Végül is mindenki abba hal bele, hogy él.




– Nem bízom benned, be akarsz csapni. 
– Eszembe se jutott! – tiltakozott Argos. 
– De eszedbe jutott (…)



– Ám meg kell jegyeznem, a hullagyalázás már igen messze van a neveltetésemtől!
– Nézd más szemszögből! Nem hullát gyalázunk, hanem azt a látszatot keltjük, hogy valaki hullát gyalázott!
– Ja, így mindjárt mást! – emelte ég felé a két kezét a suhanc, aztán megtörten legyintett.






Képek



Nincsenek megjegyzések: