Karácsonyi fantasy/sci-fi ötletek az őszi/téli megjelenésekből 5. | Gabo és Cicero

Indítunk egy rövid sorozatot, ahol összegyűjtünk pár friss (2013 ősz és tél) megjelenésű könyvet, hátha segít valakinek a karácsonyi ajándékok beszerzésében.
Mivel mi leginkább sci-fit és fantasyt olvasunk, így most is ezekből a műfajokból válogattunk.
Kiadónként csoportosítottuk a könyveket, a cím és borító mellé pár rövid gondolatot fűztünk a könyvekhez, a fülszövegre pedig bárki rákereshet az interneten, ha felkeltettük a figyelmét.
Azokkal a könyvekkel kezdjük a felsorolást, amelyekről van valamilyen tapasztalatunk; a kiadók között nem teszünk különbséget, random a sorrend, mi mindegyiküket szeretjük.

Tehát a karácsonyi sorozatunk:




Az az igazság, egyikünk se olvasott még sok könyvet ettől a Gabótól és a Cicerótól (most nem nézek utána pontosan), ami biztos, az Dan Brown, valamint én tettem egy próbát Leiner Laurával is.
Nem tudom, miért, de valahogy nálunk kimaradt a két kiadó sci-fi-fantasy részlege, meg is lepődtünk Patrick Rothfusson, azóta viszont figyelgetjük az új megjelenéseket (meg majd egyszer kielemezzük a többi, régebben megjelentet is).
A lényeg: nem igazán van tapasztalatunk, így a mostani szerzők számunkra is meglepetések (lesznek, ha olvassuk), Rothfuss trilógiájával viszont meg vagyunk elégedve.
Ja, Douglas Adams... Android ide vagy oda, hát én őt nagyon nem csípem... Persze ez nem a kiadó hibája :)





Robert Holdstock: Mitágó-erdő

  • minő meglepő, ez a könyv egy erdőről szól. Egy misztikus erdőről. Nekem valamiért Piroska jut róla eszembe, de fogalmam sincs, lesz-e valami köze hozzá (gondolom nem)
  • fantasy, a dark fajtából
  • a szerzőről díjat neveztek el, a könyv pedig World Fantasy-díjas könyv lett
  • Holdstock zoológiából szerzett diplomát







Abigail Gibbs: Vacsora a vámpírral

  • az írónő eleinte neten próbálgatta irói szárnyait (majd három évig), majd továbblépett az "igazi" könyvekhez
  • Gibbs vegetáriánus és irtózik a vértől, irodalmat tanul Oxfordban
  • a történet romantikus, vámpíros





James Smythe: A felfedező

  • gondolom semmi köze a kettőnek egymáshoz, de nekem kapásból Sandra Bullock Gravitációja ugrik be a borítóról (meg a fülszövegről)
  • sci-fi
  • az űr felfedezése a hullák számának növekedése mellett
  • azt is írják, hogy klausztrób sci-fi. Szóval csak óvatosan





Gareth Roberts - Douglas Adams: Shada

  • a Doctor Who-sorozat 4. kötete. Nem olvastam még egyiket sem, a sorozatot sem láttam, de annyira kultfilm lett, hogy lehet, hogy teszek vele egy próbát. Hátha mégis csak megértem Adams bácsit
  • sci-fi






Peter S. Beagle: Az utolsó egyszarvú / Két szív

  • hú, én a rajzfilmet imádtam! Bár csak unokatestvéremnél nézhettük, mert neki volt meg videókazettán... Vajon felnőtt fejjel mennyire tetszene? És a könyv? De hát lovacskák vannak benne... Akkor már megéri, nem?
  • fantasy, mese
  • egyszarvúak!!!!! :)
  • ez egy második kiadás, új fordítással




Kenneth Oppel: Ébressz fel újra!

  • nem tudom. Nem vagyok egy nagy YA-rajongó, a Frankensteint sem olvastam még, de most eszembe jutott, hogy kéne. Meg a Draculát is. Mármint az "igazit" :)
  • ja, igen. Ez a könyv a Victor Frankeinstein tanulóévei sorozat 2. része
  • ifjúsági darkfantasy. Hogy a kettő hogy jön össze, azt nem tudom, de végülis nem megoldhatatlan







Jó válogatást!

@m

Nincsenek megjegyzések: