Tech - Könyvek és az Android (na meg a Moly)


2014 őszi ápdét: tudom, hogy vannak problémák az appal, tanulófeladat volt és a technológia is elavult már azóta, én is okosabb és ügyesebb lettem, de már készül az új verzió iPhone-ra is, hamarosan frissítünk, remélem, tetszeni fog :)
Nagyjából ugyanazt fogja tudni, mint a mostani, csak várhatóan stabilabb lesz és kap új ruhácskát is, csak kívánjatok kevesebb túlórát :)

===============================================

Ha még nem unnátok az IT-s bejegyzéseket :)


A történet


Nagyon az elején kezdeném.

Éppen a szakdolgozatomat írom. Már jó pár hetem elment rá, sikerült jól beleválasztanom a lecsóba, megérdemeltem :)
Augusztus végén jött el az az idő, amikor azt mondtam, hogy most elég. Ennek több oka is volt: egyrészt eljutottam addig a pontig, hogy rámondhattam: béta-verziónak megfelel. Még nekem is.
Másrészt pedig kicsit be is sokalltam tőle. Már azzal keltem, azzal feküdtem... Néha unalmamban hajnali háromkor is fölötte ültem. Pihenni is kell néha.

Így (figyeljetek: pihenést írtam még az előbb, én már csak ilyen mazochista vagyok :D) elővettem férj egy régi, félbehagyott projektjét, amit még akkor alkotott, amikor munkát keresett (már van munkája, a kis mázlista).
Leporoltam, belebújtam, átszöszöltem, átdizájnoltam, no és persze befejeztem.

Erről lesz most szó.

Biztos nem sokan tudjátok, de a moly.hu-nak van egy publikus API-ja.

Az alkalmazásprogramozási felület vagy alkalmazásprogramozási interfész (angolul application programming interface, röviden API) egy program vagy rendszerprogram azon eljárásainak (szolgáltatásainak) és azok használatának dokumentációja, amelyet más programok felhasználhatnak. Egy nyilvános API segítségével lehetséges egy programrendszer szolgáltatásait használni anélkül, hogy annak belső működését ismerni kellene. Az API általában nem kötődik programozási nyelvhez: bármilyen programnyelvből lehetséges azok meghívása, amennyiben a megfelelő paramétereket a hívás biztosítja, és képes lekezelni az esetleges eredményt.
wiki

Ez az API tökéletesen megfelelt egy olyan példához, ami egy szerver-kliens kapcsolat megvalósításához kell, amivel nem is untatnék senkit, a lényeg, hogy ha már publikus, kicsi, gyakorlásnak jó lesz.
Így leült és csinált egy kis klienst, természetesen az irányelvek betartásával. Vagyis elkezdte. Én meg befejeztem.
Aztán tegnapelőtt beírtam a CV-mbe, mint saját termék.
Kihangsúlyozom, a Molynak és Bencének semmi köze a projekthez (persze utólag bemutattam őket egymásnak), így ha valakinek valami nem tetszik, vagy nem működik, esetleg más nyígja van, akkor engem zaklasson, mert én produkáltam :)

Az app


Jelenleg van egy pici, publikus, androidos program a Play-en, ami könyvmolyoknak szól, és erre képes:
  • könyveket tudsz keresni a moly.hu adatbázisában (név, cím, alcím alapján), ahol az első 20 találatot kapod meg a listában
  • a keresés automatikus, ha nem írsz be újabb karaktert, elkezdi kérdezgetni a szervert (visszatörléskor nem keres)
  • a kiválasztott könyvnek el tudod olvasni a fülszövegét, látod az értékelését százalékban
  • a Tovább a moly.hu-ra... linkre kattintva meg tudod nyitni a molyos adatlapot a böngészőben
  • az Idézetek-re kattintva (vagy egy balról jobbra gesture-rel -van ennek magyar neve?) láthatod az első 10 idézetet (kedvencelés szerint csökkenő sorrendben)
  • az Értékelések-re kattintva (vagy egy ujjsuhintás jobbról balra) pedig a Top 10 értékelést csillaggal, szerzővel
utóbbi kettőnél a szövegek linkek, ha rákattintotok, akkor szintén továbbpasszol Titeket a böngészővel a moly.hu-ra

És ennyi.

Nem veszi át a böngészős moly.hu helyét, soha nem is volt ez szándékunkban (meg nem is lehet), így levelezni, közösségi életet élni nem a legjobb választás, de ha csak a könyvesboltban/antikváriumban ácsorogtok tanácstalanul egy jól leértékelt könyv fölött, akkor segítségetekre lehet, ha bele tudtok olvasni pár idézetbe vagy értékelésbe, mert talán egy picit gyorsabb, mint a böngészős megoldás (meg ugye az összértékelés is látható százalékban)

Technikai infók


  • Jogosultság: a használatához internetkapcsolat szükséges.
  • Méret: a telefonomon jelenleg 892 kB helyet foglal (és nincs átpasszolva SD-kártyára, úgy csak 660 kB-ot foglalna), úgyhogy elég csöppnyi kis program lett.
  • Én egy főzött ROM-os 2.3-as Androidon teszteltem ZTE Blade készülékkel, de ember 4.akárhányas (szintén főzött ROM-os) Motoroláján sincs semmi baja.
  • Úgy lett megírva, hogy 2.2 fölött működjön, elvileg működik is, ha esetleg mégsem, akkor sorry... Esetleg írj, hátha kitalálok valamit.

Egyéb észrevételekkel tudtok zaklatni itt, molyon, illetve e-mailben (talán az utóbbinak örülnék a legjobban, az About-ban megtaláljátok), illetve ha a Play-en kapok rá csillagot, azt köszönöm előre is! :)

Ja, igen, a link: Google Play

És készítettem qr-t is :)
(Ez egy ilyen vonalkódszerű izé, ha van telepítve a telefonodra olyan alkalmazás, ami ezt ismeri - pl. nálam a qr droid -, akkor csak megmutatod a telefonodnak a kameráján keresztül, ő felismeri, dekódolja, és már meg is nyitja Neked a Play-en belül az appot, nem kell keresgélni :) )


Most pedig visszatérek a szakdolgozathoz, valamint elküldöm az önéletrajzomat a most talált három hirdetésre :)
(Vagy nekiállok, és megírom iPhone-ra :D)

Screenshotok


A képek készítéséhez a jelenlegi legolvasottabb könyvet választottam :)

Megosztani ér.

Köszönöm a figyelmet :)

@m







Nincsenek megjegyzések: