Vélemény - Pro&Kontra - Szergej Lukjanyenko - Vlagyimir Vasziljev: Nappali őrség

Fülszöveg

A mai Moszkva utcáin, a hétköznapi emberek számára szinte láthatatlanul, a Setét és a Fény erői vetélkednek. Ezeréves szerződésük értelmében az Éjszakai és a Nappali Őrség felváltva gondoskodik a két oldal közötti egyensúlyról.
Amikor az Inkvizítorok pártatlan bíróságától ellopnak egy nagy erejű mágikus tárgyat, a következmények beláthatatlanok, és mintha mindez még nem lenne elég, a szálakat egy reménytelennek tűnő szerelem is bonyolítja egy ifjú boszorkány és egy varázsló között, és akkor még nem beszéltünk a gyilkosságról, amely vérbosszúért kiált.

Lukjanyenko bestseller-sorozatának második kötetéhez egy írótárs segítségét is igénybe vette, és ennek köszönhetően az iram ezúttal még nyaktörőbb, a fordulatok még váratlanabbak. Az első részhez hasonlóan azóta ebből szintén film készült, amely látványvilágában a hollywoodi szuperprodukciókkal vetekszik.

Műfaj: szórakoztató irodalom, sci-fi (urban fantasy)
Kiadó:Metropolis Media, 2007.
Oldalak száma: 410 oldal
Eredeti cím: (oroszul: Дневной дозор, Dnyevnoj Dozor)
saját példány
első rész: Éjszakai őrség

Vélemény


Hát nem is tudom… Valahogy nem győzött meg ez a könyv… Jó volt, jó volt, az első sztori még tetszett is, meg persze a vége se volt olyan rossz, de a kettő közötti rengeteg sor nem tudott lekötni… Sokszor untam…

Tetszett benne, hogy a nappali őrség szemszögéből látunk dolgokat, aztán persze rájöttem, hogy ez inkább csak az elejére volt igaz, később már bekapcsolódott az éjszakai is… Nem erre számítottam…
De említésre méltó magyar sör tényleg nincs, ebben igazat adok :)

A sorozat első része nagyon tetszett, bár csak 90%-ot kapott tőlem (moly.hu), mert úgy gondoltam, ez egy jó kezdet, hagyni kell kibontakozni a többi kötetet…
Ehhez képest tényleg nagyot csalódtam…

Persze nem adom fel, el fogom olvasni folytatásokat, de most kell egy kis szünet…


Nekem tetszett ez a rész is. Más könyveknél nem nagyon szeretem, ha ennyire különálló részekre van bontva egy könyv, de itt mivel összetartoznak, csak éppen laza kapcsolat van köztük, nem zavar, sőt talán kifejezetten jó is.

Hozza az előző rész színvonalát, tetszik ez az alternatív világ és stílus, jó kis könyv.

Habár hibákat nem nagyon találtam, 5-öt mégsem merek adni.
Logikus történetvezetés: 4 / 5

Jól felépített kis olvasmány, nincsenek benne logikai bukfencek.
Logikus történetvezetés: 5 / 5

Jól kézbefogható 400 oldalas könyv
Vastagság: 4 / 5
Jó kézbe fogni, nem hosszú és nem is rövid.
Vastagság: 5 / 5

Még mindig tetszik a világ, de valahogy kicsit sefülesefarka érzésem van utána...
Élvezhetőség: 4 / 5

Ennél a könyvnél kifejezetten tetszik a 3 részből felépített egésszé válása, a világ, a stílus, a karakterek, jó olvasni.
Élvezhetőség: 4 / 5

Kicsit áttekintettünk a túloldalra, de tényleg csak egy kicsit, viszont ennyi is elég volt, hogy megértsük a nappali őrség embereit, motivációjukat.
Történet, karakterek: 5 / 5

3 jó kis történet, amik külön-külön is megállják helyüket, de mégis egységes egésszé olvadnak össze a végére. Jól kitalált karakterek és mágiarendszer, egyedi világ és hangulat.
Történet, karakterek: 5 / 5

Sokszor untam magam... És elaludtam a vonaton...
Letehetetlenség: 3 / 5


Nem letehetetlen, de közel jár hozzá.
Letehetetlenség: 4 / 5

Borítóval nincs gond, hozza egy átlagos könyv színvonalát. A láblécekért külön pluszpont, általában jól jöttek. Az előző kötet fordítóját cserélték, vele most meg vagyok elégedve.
Szerkesztés: 4 / 5

A borító nekem nem tetszik, és szerintem a leírtak alapján nem így nézne ki Alisza Donnyikova, más bajom nem nagyon van a könyv szerkesztésével.
Szerkesztés: 4 / 5

Összesen: 24/30


Összesen: 27 / 30

Pontok alapján a Jó kategóriába került, ez igaz is rá, többet-jobbat szerintem nem érdemel... Kifejezetten ajánlom mindenkinek, jó kis könyv ez. Illetve ez az egész sorozat, érdemes elolvasni.


Idézetek

Pár kedvet hozó, vagy éppen elrettentő idézet, véletlenszerűen. És Spoilermentesen!


– Miért, a szerelem is gyengeség?
– Ha a szerelem benned van: erő. De ha te vagy a szerelemben: gyengeség..




Hellemar a többi játékoshoz fordult: 
– Hé, tökfejek! Munkára! 
A tökfejek nyomban átkapcsoltak – és egy másodperc múlva már a klaviatúrák halk kopogását hallottam, a képernyőkön a szörnyekkel teli végtelen folyosókat pedig felváltották a Netscape világos ablakocskái.


Az üveg magán viselte a városi pythecantropusok rendkívüli aktivitásának nyomait: a Tolni feliratból az lett: Tojni.


– Az idén nyáron Magyarországon voltam. Magyar Drehert ittam… szinte ez az egyetlen sörük van. 

– És? 
– Akkor már inkább megsavanyodott Baltikát innék. 
Edgar elnevette magát. Még némi erőlködés után sem tudott felidézni egyetlen magyar sörfajtát sem.




Képek

Sz. Lukjanyenko



Nincsenek megjegyzések: