Visszatekintés áprilisra és májusra | Könyvek | Filmek

Visszatekintés áprilisra és májusra| Személyes (06. 01.)
Visszatekintés
áprilisra és májusra | Könyvek | Filmek (06. 03.)


Könyvek



Áprilisban a könyvfeszten jártunk, a részletesebb beszámolót itt találjátok:
http://olvastadmar.blogspot.com/2015/04/beszamolo-budapesti-nemzetkozi-konyvfesztival-2015-aprilis-25.html


  • A hónap egyetlen értékelése: Scott Westerfeld: Behemót
    A véleményünket itt találjátok


Filmek



Ritkán járunk moziba (persze mihez képest?), de most pünkösdkor volt rengeteg időnk, úgyhogy kinéztem a Mad Max - A harag útját (az előző trilógiát úgy sem láttam, szóval nekem nagy megleptés volt a film. Persze nincs sok köze a 79-es előzményfilmhez).
 
Megkérdeztem a húgomat is, jönne-e velünk (15 éves), de nem sikerült elvenni semmivel sem a kedvét, igent mondott :D
Nos, a Mad Max, az egy kicsit beteg film, már az első képkockáknál paráztam, hogy mi lesz ebből, mert csak valami drogos agymenésnek tűnt. Aztán eszembe jutott, hogy hugi ott ül mellettem, ha nekem sok lett, akkor mit szólhat ő az egyébként 16-os karikás filmhez?
Szerintem nincs ilyenekhez szokva, amikor világvégét mondtam neki, mármint hogy arról szól a film, ő az Éhezők viadalára asszociált, és hát a kettő nem ugyanaz a kategória.
A film rövid leírása:

A világvége olyan régen volt, hogy már alig akad, aki emlékezne rá. Az emberiség egykori dicsőségének hosszú ideje vége, a Föld egyetlen hatalmas sivatag; a kevés életben maradt kíméletlen gyilkossá, fosztogató ragadozóvá vált, és bármire képes, csak hogy egy nappal tovább bírja. De akadnak még olyanok, akik rendbe hozhatnák, ami, úgy tűnik, visszavonhatatlanul elromlott. Ketten vannak, és örök menekülés az életük. Az egyikük Max: hallgatag, harcos férfi, aki felesége és gyermeke halála után már csak a megbékélést keresi a vad káoszban. A másik Furiosa, a katonanő, aki úgy hiszi, túlélésének záloga az, ha eljut a sivatagon túlra, arra a tájra, ahol a gyerekkorát töltötte.
Története egyébként nincs, a párbeszédeket sem vitték túlzásba, a színészi munka elhanyagolható, az imdb-s értékelést (8,7/10) kicsit soknak tartom, viszont a 130 perces film 130 perce színtiszta akció. Mi az éjjel fél 11-es vetítésre mentünk, nem voltunk álmosak, az biztos. A zene nagyon jó, a film látványos, de éppen ezért fárasztó is lehet 130 percig folyamatosan a vásznat bámulni, pláne 3D-s szemüvegben.
Amikor a végén megkérdeztük a másikat, hogy hogy tetszett, én csak annyit mondtam, hogy még nem tudom.
Igazából nem nagy szám, de az tény, hogy ritkán látni ennyire beteg, látványos és akciódús filmet. Nem hiszem, hogy még egyszer megnézném, de ha lesz második része és éppen nem vágyom másra, csak egy véres hentelésre két órán keresztül, akkor biztos folytatni fogom. 
Férj egyébként kb. így jellemezte:
Tipikusan az a film, amit a kaszkadőrök írtak saját maguknak, majd félúton becsatlakoztak hozzájuk a pirotechnikusok is.
Az angol nyelvű trailert itt találjátok magyar felirattal:


@m

Nincsenek megjegyzések: