Vélemény - Pro&Kontra - Gaura Ágnes: Vámpírok múzsája

Fülszöveg


Borbíró Borbála a magyarországi Vámpírkutató Intézet alkalmazottja, bakancsos tudós és magánéleti szerencsétlenség, akinek a munkája a mindene – ám amikor hatalomra kerül az Emberfeletti Összefogás Pártja, az intézet az élőholtak megnövekedett politikai befolyásának köszönhetően bezárja kapuit. Mit tehet egy állástalan vámpírkutató egy olyan Magyarországon, ahol a vámpírok lassan teljes jogú állampolgárokká válnak, és ahol a háttérben köttetett szerződések különleges kiváltságokat is megadnak nekik?

Az állás, amely végül az ölébe hull, jóval több és veszélyesebb, mint amiről valaha is álmodott, és rejtélyes, új főnöke hamarosan hajmeresztő feladat elé állítja: be kell épülnie a kormány tanácsadói, az IQ vámpírok közé, hogy kiderítse, mit titkolnak emberi szövetségeseik elől. Bori nem tudja, képes lesz-e átverni Magyarország legokosabb vámpírjait úgy, hogy csupán eszére és alaposan felvágott nyelvére támaszkodhat, de a vérét, életét és emberségét megőrizze.

Magyar nyakba magyar szemfog!

Műfaj: szórakoztató irodalom, urban fantasy
Kiadó: Delta Vision, 2012.
Oldalak száma: 472 oldal
Eredeti cím: Vámpírok múzsája
Saját példány

Vélemény


Hát én nagyon megjártam ezzel a könyvvel…
Moningot félbehagyva kezdtem el gyorsan; az eleje, amíg Bori az USÁ-ban járt, nem kapott el… Így szépen le is maradtam a Delta Vision-ös akcióról…
Ha csak egy nappal előbb kezdem el olvasni, tuti már a polcomon lenne a sorozat második része… Hát így jártam…

Szóóóval: az elejébe valamiért (magam sem tudom, miért) nehezen rázódtam bele, aztán a DV-akció végének másnapján elkapott a könyv… És csak olvastam és olvastam… Meg persze vertem a fejem a falba, amiért nem hittem a többi molynak, hogy szeretni fogom én ezt! :)

Nem szeretem a magyar írókat (úgy általában), mert pici az ország és persze kevés az igazán jó, de Gaura Ági nevét most megjegyeztem (és nagyon örülök neki, amiért nem választott művésznevet :)), remélem, nem áll meg ennél a sorozatnál :)

Kicsit furcsa volt, hogy magyar helyszíneken járunk, a magyar nevek pedig még furcsábbak, de a végére megszoktam.
Nagyon kevés könyv tud megnevettetni (én csak olyan „magambanmosolygós” típus vagyok), de a vonaton a férj többször is rám nézett nagy, kerek szemekkel, hogy mi bajom van :)
Azok a Bori-Attila párbeszédek, ahh…
És végre kaptam egy igazán belevaló női főhőst!

Nagyon sürgősen be kell szereznem a folytatást! ;)

Ui: Fel lettem világosítva, hogy a Gaura Ágnes az egy írói álnév… Hogy mik vannak?! Mondjuk nekem tetszik! :)



Kellemesen csalódtam ebben a könyvben. Azt hittem, hogy csak egy újabb rókabőr, ami a vámpírok és más természetfeletti lények között játszódik, de be kell ismernem, hogy egy igazán jó kis regényt sikerült összehozni.

Kalandos, humoros, jó szövegekkel. A főhősnő kicsit picsa, de nem irritálóan. Tetszettek a viták és beszólások benne.

Összegezve tehát, egy jó kis történettel ellátott kellemes olvasmány volt ez a könyv, kicsit talán csajos, de hímek is bátran belekezdhetnek.

A humora kicsit Vavyan Fable-ra emlékeztet.
Örülök, hogy elolvastam.
És mindezt egy magyar írónő tollából, ami kifejezetten dicséretes.

Ja igen, és végre egy könyv, amiben elismert szerep jut a jó magyar pálinkának. :)
Kaptunk egy kis történelem órát, nekem aztán teljesen logikus volt, bár nem néztem utána a dolgoknak, szépen fel lett építve a mitológia.
Logikus történetvezetés: 5 / 5

Nem találtam buktatókat, gördülékeny logikával ellátott kis sztori volt.
Logikus történetvezetés:  5 / 5

Majd' 500 oldalas könyvecske, jó kézbe fogni, az elejéből kicsit csíptem volna le...
Vastagság: 4 / 5

Nem volt bajom a vastagságával, kellemesen kézbe fogható.
Vastagság: 5 / 5

Összességében jó könyv, az eleje nem kapott el, az a vagy 100 oldal. Ami ugye a könyv egyötöde...
Élvezhetőség: 4 / 5

Kellemes, többnyire élvezhető, azért voltak benne részek, amik annyira nem jöttek be.
Élvezhetőség: 4 / 5

Magyar vámpír sztori, nem mondhatjuk, hogy nem egyedi :)
Bori és Attila párosa pedig szinte felülmúlhatatlan :)
Történet, karakterek: 5 / 5

Nem csavaros történet, de nem is egyszerű, mint az ék. A karakterek változatosak, tetszett benne Attila meg Bori karaktere, de mondjuk a vámpíroktól nem vertem a seggem a földhöz.
Történet, karakterek: 3 / 5

A maradék négy ötöd már egész' olvasós lett
Letehetetlenség: 4 / 5


Kellemes olvasni, vannak részek, mikor nem szívesen teszi le az ember, de alapvetően olyan, "Hmm olvasok egy kicsit, hogy kikapcsoljak..." típusú.
Letehetetlenség: 3 / 5

Gyönyörű a borító!!! Sánta Kíra most is alkotott, ahogy már megszokhattuk Tőle, nagyon szépséges lett :)
Helyesírás és a többi: teljesen átlagos könyv.
Szerkesztés: 5 / 5

Tetszik a borítója, jól néz ki rajta a kis vörös bögyös csajszi, bár én nem pont így képzeltem el Borit. Nem volt bajom a helyesírással sem, és mivel a Delta Vision kiadótól nem ezt szoktam meg, ezért kellemesen csalódtam most bennük.
Szerkesztés:  5 / 5

Összesen: 27 / 30


Összesen: 25 / 30

Jó könyv lett, szerintem férj is élvezni fogja, de nőként olvasva mindenképpen ajánlom másoknak is.
A folytatást még nem szereztük be, de nem fogjuk elfelejteni, mindenképpen elolvasom!

És még egy kis apróság: nemrég nyaralni voltunk, ahol is egyik este (a kettőből :D) kitaláltuk, hogy pálinkázunk. Úgy is szeretjük a pálinkát, miért ne innánk egyet a vacsora mellé is.

Hosszan nézegettük az itallapot az étteremben, elég csábító volt a kínálat, legszívesebben végigkóstoltam volna mindet, de  végül a málna pálinkát hozta a pincér - muszáj volt megkóstolni, mit szeret annyira Bori :)
Finom volt egyébként, csak gyenge (nekem, 40 százalékos, én az 52-es házihoz vagyok szokva :))
Összességében tetszett, és ajánlom másoknak is elolvasásra. Kifejezetten kellemes olvasmány, egy magyar írónő tollából.


Idézetek

Pár kedvet hozó, vagy éppen elrettentő idézet, véletlenszerűen. És Spoilermentesen!



"A családomról szállj le! Kábé annyi közöd van hozzá, mint ewoknak a Jedi-kardhoz!"





"Tejet nem kérek, de valami pia jöhetne. A hatékonyabb agyműködés érdekében."





"Olyan jólesett, mint vámpírharapás után a vértranszfúzió."




"Soha nem értettem, miért hord valaki ilyesmit: a retikülök mérete totálisan alkalmatlan igazán fontos tárgyak, mint például egy jó nagy üveg szenteltvíz és néhány ezüsthegyű dartsnyilacska tárolására."




"Egymásba nyíló, üvegfalú irodák sorában emberek ültek számítógépek, telefonok és aktakupacok között, és látszólag dolgoztak. Ez egészen meglepő fordulat volt. Igaz, a kormányhivatalok közül még csak a Belügyminisztériumban jártam, mivel a konkrét projektekre onnan koldultuk a pénzt, ott viszont soha senkit nem láttam dolgozni."




"– Nem mindegy, hogy szűz, vagy nem szűz, akinek a véréből kölcsönzünk egy kicsit? 
– Nem erkölcsi aggályaim vannak, basszus, hanem gyakorlati aggályaim! – Legszívesebben lefejeltem volna. Kicsit agresszívabb voltam, mint máskor, de egyébként is rosszul tűrtem, ha valaki ennyire nincs egy hullámhosszon velem. – Attila, ez itt Budapest! Honnan a lószarból kerítünk szűzlány-vért?"




"Attila eltolta a kezemet a nyakától, és a földre hullott a véráztatta pólóm. Na, ezzel bűvészkedjen valamelyik mosóporreklám, gondoltam, és ha sikerül, akkor márkát váltok."




"Megszokásból kinyitottam a hűtőszekrény ajtaját. A hűtő is üres volt, mindössze két üveg árválkodott az oldalában. Az egyikben málnapálinka volt, ráragasztva egy színes címke, rajta szép kézírással a következő szöveg: „arra az esetre, ha netán nagy stressz érné”. A másik üveg ötputtonyos aszút rejtett, szintén fölcímkézve: „arra az esetre, ha netán dolgozni akarna, és ihletre lenne szüksége”.




"Bowman egy arcizomrándulással jelezte, hogy hallotta a szavaimat. Rövid, szőke haja és hideg kék szeme volt, és hirtelen átfutott az agyamon, hogy milyen jól festene egy Waffen SS egyenruhában. Nem mintha bírnám a nácikat. De azok aztán tudtak egyenruhát tervezni!"




"Elmúlt a népmesei varázsod. Hacsak paraszt mivoltodat nem tekintem annak."




"Nincs mit szépíteni a dolgon: úgy néztem ki, mint a mosott szar. Rosszul tűröm a kialvatlanságot, különösen, hogy ezer apróságban bosszulja meg magát, kezdve azzal, hogy bár a vízforralóból öntöm ki a vizet a bögrémbe, mégis hideg kávéba kortyolhatok, mivel a masinát előzőleg elfelejtettem bekapcsolni. Márpedig ha nincs jó napkezdő kávé, oda a további boldogság."





"Farkasszemet néztünk. Mi és rajtunk a póló is. Más körülmények között valószínűleg viccesnek találtam volna, hogy állásinterjúra jövök egy „ember embernek farkasa” feliratos, a méretemnél két számmal nagyobb pólóban, és az esetleges leendő munkaadóm egy „farkasokkal harcoló” (szerintem a méreténél egy számmal kisebb) pólóban próbál aláiratni velem valamit, amit én nagyon nem szeretnék, de most nem voltam mosolygós kedvemben."




"Az ember elvből nem utasít vissza édességet, lenyomja, még ha belepusztul is, mondja ki az íratlan Borbíró családi ebédkódex."




"Ahogy Jerome vámpír is megmondta mind a kétszáznegyvenhat évével: a nőknek két olyan tulajdonságuk is van, amit évszázadok alatt sem képes megszokni egy férfi: a tökéletes következetlenség és az ezzel párosuló, kielégíthetetlen kíváncsiság."




"– Jöhetsz, de jobb lesz, ha egyedül beszélek Bélával.
– Melyik Bélával? Tetves Béla vagy Fülbenyalós Béla?
– Fúj, egyik rosszabbul hangzik, mint a másik. Nem tudom. Tetvet nem láttam a hajában, és a fülembe se nyalt, hála az égnek. Viszont mindig hosszú, fekete bőrkabátot hord, mintha valami hollywoodi produkcióhoz szerződtették volna.
– Á, Bőrkabátos Béla!"


Nincsenek megjegyzések: