Személyes - Kérdezz-felelek

Tizenegy személyes

11 dolog magamról: 11 dolog magamról:
1. A közgazdaságtan-pénzügy-számvitel tanulmányaim után vettem egy éles kanyart, és rátértem az informatikus pályára. Azt hiszem, megtaláltam, amit kerestem!1. Informatikus vagyok.
2. Három hónap után megkérték a kezemet! :)2. Meglehetősen fárasztó humorral rendelkezem.
3. Férjem mellett van még egy szerelmem: Polka. Az Ő ereiben arab vér csörgedezik, 7 éves, pej színű és kanca :) Sajnos mostanában nagyon ritkán látom :(3. Nem szeretem a drámákat, inkább a vidámabb vagy legalább is nem tragikus befejezésű műfajú műveket szeretem, keresem, kedvelem, mivel szerintem épp elég szar az élet anélkül is, hogy ilyennel nyomasztaná az ember magát.
4. Életem első igazi könyvét (szóval ami nem képes mesekönyv) általános iskola második osztályában olvastam el: Mándy Iván: Robin Hood. Édesapámé volt, a Delfin-sorozat egy része. Sose fogom elfelejteni :) Azt hiszem, itt kezdődött el molyéletem.4. Gimnázium közepéig nem szerettem olvasni, még a kötelezőek közül is csak nagyon keveset olvastam el.
5. 1600 gramm voltam születésemkor, apa szerint akkora, mint egy kenyér :)5. Kedvenc műfajaim: fantasy, krimi, jöhet egy kis Sci-fi is, és az plusz jó ha érintik az informatikai témát vagy van beléjük szőve némi humor is, történelmi regényeket kevesebbet olvasok.
6. Legközelebbi nagy célom, hogy beköltözhessek végre Budapestre. Még diákként nem vészes a vonatbérlet ára, de ha már nem lesz hallgatói jogviszonyom, akkor a fenének se hiányzik már az a napi min. 4 óra utazás sok pénzért! Szóval irány a nagyváros!6. Kedvenc magyar íróim: Rejtő Jenő, Leslie L. Lawrence, Vavyan Fable.
7. Egyébként pedig megrögzött vidéki vagyok, hamarosan szeretnék hazaköltözni... Persze a munkalehetőségek miatt ez nem lesz egy könnyű döntés...7. Kedvenc külföldi íróim: George R. R. Martin, Brandon Sanderson.
8. Tíz évig tanultam németet, de egy értelmes mondatot sem tudok kinyögni :) Persze szükségem sincs rá. Angolra annál inkább lenne, azt meg sajnos nem volt alkalmam tanulni...8. Együttesek amiket szoktam hallgatni: AC/DC, Tankcsapda, Kárpátia, Rómeó Vérzik.
9. A családban (szülők, testvérek, unokatestvérek) csak nekem van kék szemem :)9. Nem nézek tévét. Ezt úgy értem, hogy csak akkor látom bekapcsolva ha éppen valamiért elém kerül, így a TV előtt tölött óráim száma egy évben szerintem maximum 12 lehet.
10. Olvasás mellett másik hobbi, amit szeretnék, de arra sem jut sok idő: fotózás10. A jegygyűrűmbe egy Dan Brown könyvben talált idézet van vésve.
11. Az ország nyugati feléből,Vas megyéből származom11. Az ország keleti feléből, Borsodból származom
A ráadás: jelenleg az ország közepén, Pest megyében élünk :)

Shanara kérdései:

  •  Mi a kedvenc műfajod és miért?
    Fantasy, mert szeretem a könnyedebb könyveket, és jó kicsit elmenekülni a mesevilágba. Érdekes módon minden egyes kötetnek kicsit félve kezdek neki, hátha mégsem fog tetszeni... De eddig ez még nem igazolódott be - valószínűleg jól választok. Első fantasym pedig A gyűrűk ura volt.
  • Mi a kedvenc műfajod és miért?Fantasy, mert szeretem a meséket, bár egyre kevésbé szeretem az elcsépelt motívumokat felvonultató fantasyket, inkább az egyedi világokat, jellemeket bemutató epikus fantasyket kedvelem.

  • Mi motivált arra, hogy elkezdd a blogod vezetését?
    Mindenféle okból arra törekszünk, hogy olyan könyvekkel pakoljuk tele a polcot, amit mindketten el fogunk olvasni. Eddig úgy figyeltük meg, hogy hasonló az ízlésünk az élet sok-sok területén, azért a könyvek között ebben annyira nem vagyunk biztosak... Így csináltunk egy blogot, amire sajnos mostanában nem sok időnk van, de próbálunk segítséget nyújtani azoknak, akik hasonló cipőben járnak :)

  • Mi motivált arra, hogy elkezdd a blogod vezetését?
    Egyszerűen csak a véleményünket akartuk kiírni magunkból, hátha lesz olyan ember, akinek ezzel ajánlhatunk egy-két jó könyvet vagy segítséget nyújthatunk a választásban.
  • Könyv vagy e-könyv? Esetleg mindkettő?
    Könyv, mert mutatnia kell a polcon és mert kell az illata, a tapintása... 
  • Könyv vagy e-könyv? Esetleg mindkettő?
    Könyv, mert megvan a hangulata, és jó tudni, hogy ott lapul a polcon a kedvenc könyvem, viszont e-könyv bevezetését nagyon preferálom, mivel nagyon jó ötlet, és praktikus is lehet, csakhogy akkor van csupán értelme, ha azt "e ink" kijelzőjű e-könyv olvasón tudja az ember nézni, és lényegesen olcsóbb mint a papír változat. Ellenkező esetben nincsen benne túl nagy fantázia.
  • Kedvenc kiadód? Miért? Miben jobbak, mint a többi kiadó?
    Hát ez egy jó kérdés... Több kiadótól is vannak könyveink a polcon, de talán a Delta Vision az, aminek a kínálata a legjobban tükrözi az ízlésünket. Illetve ott van még az Ad Astra is, de nekik még nincs sok kiadott könyvük, így értelemszerűen nehéz róla véleményt alkotni. Van pár könyvünk a Könyvmolyképzőtől is, csak rájuk most "haragszom", mert az egyik könyvnek nem akarják kiadni a folytatását... Illetve a webshopjuk indulásával is inkább fekete, mint piros pontot szereztek...
  • Kedvenc kiadód? Miért? Miben jobbak, mint a többi kiadó?Érdekes kérdés, nehéz rá válaszolni, sőt nem is tudok rá pontosan.
    Pl.: Delta Vision, mivel kiadja Brandon Sanderson könyveit, viszont még az én borzalmas helyesírásommal is lelek a könyveikben gyakran elírásokat illetve hibákat.
    Vagy a Könyvmolyképző kiadónak nagyon jók a Hard Selection könyvei és akciói, viszont egy vicc, amit megengedtek maguknak a webboltjuk bevezetésénél, ami még most sem tökéletes, pont ma kaptam egy hírlevelet, amiben a megszólításom ez volt: "Kedves {mezo_Név}!" illetve elkezdtek egy jós sorozatot (Daniel Suarez: Daemon) de a könyv folytatását már nem adják ki...
    Van sok jó kiadó, de nem tudnék olyat mondani, amelyik a kedvencem lenne, van amelyik ezért, van amelyik azért jó de ha akar az ember talál hibát bőven mindegyikben, viszont kis szerencsével ezek nem eget rengetőek.
  • Ha választanod kell, akkor külföldi vagy magyar szerző könyvét veszed először kézbe? A választásod indokold is meg!
    A magyar íróktól mindig félek, mert értelemszerűen itt kisebb a verseny, a kevésbé jók is nagy népszerűségre tehetnek szert, így vigyázni kell. És sokat utánuk olvasni :) Szóval talán a külföldieket jobban szeretem.
  • Ha választanod kell, akkor külföldi vagy magyar szerző könyvét veszed először kézbe? A választásod indokold is meg!Jobban félek a magyar íróktól, mert kevés igazán kiemelkedőt ismertem eddig meg. Így hacsak nem ismert és általam kedvelt íróról van szó, akkor külföldi.
  • Utánanézel egy könyvnek mielőtt megvásárolod? Megvárod az első kritikákat vagy rögtön rohansz a boltba és hazamenekülsz a zsákmányoddal?
    Mindig utánanézek, kivéve ha egy ismert sorozat következő darabjáról van szó.
  • Utánanézel egy könyvnek mielőtt megvásárolod? Megvárod az első kritikákat vagy rögtön rohansz a boltba és hazamenekülsz a zsákmányoddal?Ha egy sorozat tagjáról van szó, amit szeretek, akkor nem érdekelnek a kritikák, azonnal beszerzem ha módomban áll, amennyiben eddig ismeretlen akkor, megpróbálok utánanézni a könyvnek, de azért mások véleményére is csupán módjával adok.
  • Sok minden múlik a fordítókon. Ki a kedvenced? Ki az, akinek feltétel nélkül megbízol a munkájában?
    Megmondom őszintén, nem követem nyomon a fordítók munkáit... Egyetlen embert tudnék mondani, Tótisz Andrást, de ő pont nem egy jól elvégzett munkával került a köztudatba...
  • Sok minden múlik a fordítókon. Ki a kedvenced? Ki az, akinek feltétel nélkül megbízol a munkájában?Nem szoktam nézni, hogy egy könyvet ki fordít, így nem is tudok olyat mondani, akinek feltétel nélkül megbíznék a munkájában, inkább fordított a helyzet, maximum könyvet tudnék mondani, amiben lehetett olykor érezni az eredeti mű ismerete nélkül is, hogy a fordító nem volt a toppon.
  • Hogy állsz a sorozatokkal? Sorozatot olvasol szívesebben vagy önálló regényt keresel a boltok polcain?
    Én nagyon szeretem a sorozatokat! Ha jól felépített a világ, kidolgozottak a szereplők, akkor azt sem bánom, ha tizenhúsz kötetből áll a sorozat :) Egy bajom van velük: mi van, ha a kiadó nem folytatja itthon a megjelentetést...
  • Hogy állsz a sorozatokkal? Sorozatot olvasol szívesebben vagy önálló regényt keresel a boltok polcain?Szeretem a sorozatokat, de jöhet az önálló regény is.
  • Ha egy könyvből több, egymástól külsőre és árban is eltérő kiadás is megjelenik, akkor ez szokott befolyásolni a vásárlásnál? Mi a döntő tényező Nálad? Az ár, a külalak, a tartósság? Esetleg a praktikusság?
    Nem vagyunk milliomosok, így sajnos legtöbbször az ár dönt... Nagyon kevés könyv van, amit keménykötésben veszünk meg...
  • Ha egy könyvből több, egymástól külsőre és árban is eltérő kiadás is megjelenik, akkor ez szokott befolyásolni a vásárlásnál? Mi a döntő tényező Nálad? Az ár, a külalak, a tartósság? Esetleg a praktikusság?
    Alapvetően sajnos az ár, ami elsődleges szempont, de volt már olyan, hogy ez felül lett bírálva a tartósság miatt.
  • Milyen rovatok szerepelnek a blogodon? Csak könyvértékelésekről írsz vagy más tartalmat is kínálsz az olvasóidnak?
    Jelenleg csak könyvértékelések vannak. Az elején próbálkoztunk mással is, de azt most sajnos idő hiányában nem tudjuk folytatni...
  • Milyen rovatok szerepelnek a blogodon? Csak könyvértékelésekről írsz vagy más tartalmat is kínálsz az olvasóidnak?Könyv értékelések és kiadói, írói, könyvi hírek vannak a blogunkban egyenlőre, a további terveink a ködös jövőben kifürkészhetetlenek.
  • Mi a véleményed erről a díjról? Jó dolognak tartod, hogy a kérdések alapján megismerheted a bloggert vagy csak egy újabb őrületnek tartod ezt a díjat?
    Mivel még nagyon kezdők vagyunk a blogolásban, jó dolog, hogy így megismerjük kicsit a többieket. Köszönjük a meghívást!
  • Mi a véleményed erről a díjról? Jó dolognak tartod, hogy a kérdések alapján megismerheted a bloggert vagy csak egy újabb őrületnek tartod ezt a díjat?
    Aranyos ötlet, se nem több se nem kevesebb.
Elég későn kapcsolódtunk be ebbe a díjazásos dologba, sőt, még később is került sor a kérdések megválaszolására, úgyhogy én már sok értelmét nem látom továbbküldeni...11 blogot kellene jelölni a díj leírása szerint, de sajnos ezt már nem tudom megtenni, ugyanis azok akiket olvasok már elvégezték ezt a feladatot, és a kérdések amikre kíváncsi voltam is megválaszoltattak.
Köszönöm!

Nincsenek megjegyzések: