Vélemény - Pro&Kontra - John Shirley: Rapture

Fülszöveg


Tudtad, hogy Atlantisz nem mese? Tudtad, hogy a II. világháború után az óceán mélyén épült egy város a kiválasztottaknak? Itt a bizonyíték!
A világhatalmak pökhendiségétől és ostobaságától megcsömörlött, különc amerikai milliárdos egy bátor, új világot hozott létre válogatott társadalmának. Az art deco-Atlantisz külsőségei közé megálmodott Rapture nevű utópia azonban hatalmas tragédiával ért véget.
A BioShock világát furcsa és gyönyörű képei valamint cselekményszála tette milliók által imádott mesterművé. Ez a könyv méltó és meghökkentő alapokra helyezi a legendát, új dimenzióból világítja meg a víz alatti város keletkezését. Rapture város születését a hazánkban viszonylag ismeretlen, Bram Stoker-díjas szerző, John Shirley tárja elénk, aki főleg horror- és cyberpunk műveivel tett szert nemzetközi elismertségre, de írt regényeket a Constantine, a démonvadász, az Alien és a Predator sorozatokhoz, és nem mellesleg A holló című kultmozi forgatókönyvének társszerzője volt.



Műfaj: Szórakoztató irodalom, sci-fi
Kiadó: Lektűr Kiadó, 2012.
Oldalszám: 396 oldal
Magánkönyvtár, nyereménykönyv

Vélemény

Nem játszottam a játékkal, nem is tudtam eddig, hogy az miről szól, ezért félve kezdtem el a könyvet. Kellemesen csalódtam benne.
A történetben nagy csavarok nincsenek, pláne akkor (gondolom), ha valaki játszott a játékkal.
Újraolvasós nem lesz, de nem bántam meg, hogy a kezembe került. Kicsit elgondolkodtató könyv.
Nem szeretem a drámákat, tragédiákat, katasztrófákat, így ez a könyv sem tetszett igazán. A könyvet egy játékon nyertem, valószínűleg, ha nem ingyen kapom, nem olvastam volna el. Meg nem bántam, rossz könyvnek sem mondanám, de messze áll attól, amit én nagyon jó könyvnek hívok. A játékot, ami alapján írták a könyvet, nem ismerem, lehet, ha ismerném, jobban is tetszett volna.

Logikusnak logikus, de azért nálam nem állt össze annyira a kép... 
Logikus történetvezetés: 3/5

Van egy-két logikai buktató, de nem zavaróak, az ember jobbára átfut rajtuk.
Logikus történetvezetés: 4/5 

Szerintem kicsit el volt nyújtva, nincs 400 oldal, de kevesebből jobbat kihozhattak volna (talán)...
Vastagság: 3/5

A könyv csupán 400 oldal, de így is bőven elég volt.
Vastagság: 3/5 

Élveztem a könyvet, tényleg elgondolkodtat. Az emberiség pedig pont úgy működik sajnos, ahogy a könyvben is szerepel...
Élvezhetőség: 4/5


Sokszor nagyon is nehéz volt rávennem magam az olvasására. Vannak nagyon izgalmas részek, és nagyon laposak is.
Élvezhetőség: 4/5


Jól indult, tetszett, hogy visszarepített minket a század első felébe, aztán később unalmassá vált... Nem hozta az általam várt izgalmakat... A karakterek fejlődésével viszont elégedett vagyok.
Történet, karakterek: 4/5


A történet jól indul, majd később számomra ellaposodott. Nem igazán tetszik.
Történet: 3/5

Nem volt meg... Az eleje után abszolút nem éreztem azt, hogy "Na, csak még egy oldalt!"
Letehetetlenség: 3/5

Közel sem letehetetlen, maximum azokon a részeken, amik tényleg jóra sikeredtek, de ebből kevés van.
Letehetetlenség: 3/5


A borító szép, nem volt problémám magával a "fizikai" könyvvel sem... A lábjegyzetekért pedig egy naaagy piros pont! Olyan kevés helyen szánnak neki helyet...
Szerkesztés: 5/5


A borító nem rossz, a papír viszont nem az a szép fehér, amire a fényes borító után számítottam volna, ráadásul enyhén áttetsző, ami zavaró, és jó pár helyen a szöveg is el volt maszatolva vagy megfolyva...
Szerkesztés: 3/5


Összesen: 22/30



Összesen: 20/30

Akik szerették a játékot, olvassák el, biztos jó lesz kicsit elmerülni a könyv által lefestett világban a játék után. Nekem nem adott különösebb pluszt, maximum az emberek kapzsiságának bemutatását... 
Nyereménykönyv volt, lehetséges, hogy majd tovább is passzoljuk...
Lehet, hogy ha ismertem volna a játékot, vagy jobban kedvelném a drámákat, tragédiákat, akkor jobban tetszett volna, de sajnos nem így van, így nem is tetszett igazán. Nem mondom rossznak, de jónak sem. Maximum azoknak ajánlom, akik ismerik a játékot és érdekli őket, hogy jött létre Rapture, és mik voltak bukásának okai...

Nincsenek megjegyzések: