Gasztro - Havas keksz


Ha már tényleg itt a tél meg a hó, szépen mutat ez a süti a meleg szobában. (No meg Havas-rajongóknak egyenesen kötelező :P )

Nem tudom, máshol mekkora a hóvastagság, én nagyon vártam a térdig érő havat, de itt nálunk kb. pont annyi esett csak, mint ami a sütin van... Takar is, meg nem is... Bár a sütin jól mutat ennyi fehér is, én még bízom benne, hogy a kinti világot hamar befedi a "porcukor" :)

(A felsorolásért elnézést mindenkitől, keresek majd másik sablont, ami nem nyeli el a felsorolásjeleket... Mert így sajnos összefolyik az egész...)

Havas keksz

Hozzávalók:
  • 5 dkg kakaó (igazi, cukrozatlan; ez a 20%-os holland kakaóhoz való adag, 10-eshez kb. a duplája kell)
  • pár kocka étcsoki pici darabokra törve (ízlés szerint, de elhagyható)
  • 30 dkg kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 25 dkg liszt
  • 2 tk. sütőpor
  • 1 dl olaj
  • 4 db tojás
  • narancs kevés héja reszelve (szintén elhagyható)
  • + pár dkg porcukor a hempergetéshez

Elkészítése:

  1. A kakaót összekeverjük az étcsoki törmelékkel és a narancsreszelékkel, a kristálycukorral, a vaníliás cukorral, majd az olajjal
  2. Hozzáadjuk az előbbi masszához egyenként a tojásokat, jól összekutyuljuk
  3. Összekeverjük a lisztet a sütőporral, kanalanként hozzáadjuk keverés közben a kakaós masszához
  4. Pár órára félretesszük az egészet, hagyjuk pihenni a hűtőben (kb. 4-6 órát)
  5. Begyújtjuk a sütőt (előmelegítés)
  6. A hűtőből kivett masszából kis golyókat formázunk (3-4 cm), belehempergetjük a porcukorba, majd a sütőpapíros tepsire tesszük (a meleg hatására a golyók kicsit szétfolynak, úgyhogy hagyni kell helyet egymás mellett)
  7. A golyókat kicsit lapítsuk le (nekem csak így lett szép mintás)
  8. Tegyük a tepsit a sütőbe kb. 180°-ra 20 percig (légkeverésnél lehet, hogy kicsit kevesebb is elég, nem tudom). Néha nézzünk rá. Ha már úgy látjuk, hogy sült keksz formája van, akkor túl sokáig hagytuk bent (nekem legalábbis ilyenkor már odakap az alja, én akkor veszem ki, amikor még picit nyersnek, képlékenynek tűnik. Szobahőmérsékleten picit még száradni fog, és akkor lesz pont jó)
  9. Ha kihűlt, könnyen elválik a papírtól (én két darab papírt szoktam váltogatni, amikor az egyik adag már éppen kihűlt a pulton, a másik már majdnem meg is sült)
  10. Nem tudom már, hogy mennyi keksz lesz belőle, de olyan 30-40-50 elképzelhető. Szóval sok. És napokkal később is finom (akkor is, ha kint maradnak az asztalon).

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések: