Vélemény - Pro&Kontra - Karen Chance: Megérint a sötétség

Fülszöveg


A Megérint a sötétség a világhírű Cassandra Palmer-sorozat első része. Karen Chance írónő ebben a kötetben kalauzol el minket először Cassie különleges világába, ahol otthonosan mozognak a természetfeletti lények, a görög mitológia álomszerű alakjai pedig a középkori Európa szörnyeivel és modern korunk rémlényeivel csatáznak. 

Az olvasót az első oldaltól foglyul ejti a különleges világ, ahol bármelyik pillanatban megtörténhet a legmeglepőbb fordulat is...

Cassandra Palmer élete koránt sem átlagos. Látomásai véletlenszerűen felvillantják neki a múlt vagy a jövő fontos pillanatait. Emiatt figyel fel rá és rabolja el Tony, a több száz éves vámpír. Hatalmat akar Cassie látomásaiból – mindent tudni akar üzletfeleiről, pedig azt még nem is sejti, hogy a szellemek szintén kapcsolatot tudnak teremteni a lánnyal. Két évvel Tonytól való szökése után Cassandra halálos fenyegetést kap. Ezzel véget érnek az unalmas hétköznapok, menekülnie kell a vámpírok elől. De nem csak nevelője üldözi, nyomába erednek más vámpír nagymesterek, hadmágusok, sötét varázslók és boszorkányok is. 

De vajon mit akarnak a fiatal, ártatlan lánytól? Mi köze mindennek Carcassone várának kínzókamráihoz, ahová Cassie látomásai újabban vezetnek? 

Sikerül-e kideríteni, valójában mi történt pontosan a húsz évvel korábban elhunyt szüleivel?

"A legendákkal ellentétben a teste melegen simult hozzám,érintése olyan puha volt, mint a legfinomabb selyem. Mégsem volt több esélyem kiszabadulni szorításából, mintha acélból öntött karok fontak volna át. A pulzusom felgyorsult, az ájulás kerülgetett, amikor előrehajtotta a fejét, és megéreztem nyelve hegyét a nyakamon. Azt hiszem, egy pillanatra meg is állt a szívem, amint óvatosan megcsókolta a bőrömet, talán az ütőeret keresgélve alatta. Úgy éreztem, a vérem felismerte őt, lassabban és sűrűbben áramlott körbe a testemben, arra várva, hogy kiszabaduljon. Verejtékeztem, de ennek semmi köze nem volt ahhoz, hogy sokan zsúfolódtunk össze a szűk teremben. Vajon most azonnal végez velem, sok száz tanú szeme láttára?

Sejtenem kellett volna, hogy valami ehhez hasonló fog történni. Valahányszor megbíztam valakiben, elárultak. Akikbe beleszerettem, mind meghaltak. Mivel ő már amúgy is halott volt, a sorsom ezúttal sem lesz más."

99 éven aluli olvasóink számára csak nagykorú felügyelete mellett ajánlott!


Műfaj: szórakoztató irodalom, urban-fantasy
Kiadó: Kelly, 2010.
Oldalak száma: 330 oldal
Eredeti cím: Touch the Dark
Saját példány
Cassandra Palmer-sorozat 1. kötete

Vélemény


Nagy bajban vagyok ezzel a könyvvel… 
Először is: akaratlanul is Moninghoz hasonlítottam, pedig nem szabad(na). 
Másodszor: éppen olvasási (és mindenféle más) válságban vagyok, így annyira kedvem sem volt hozzá, ami érződött is: elkalandoztam, elaludtam, lemaradtam fontos dolgokról, kevertem a szereplőket, ilyenek…

Moninghoz képest szerintem nem olyan pörgős, de a főhősnő mindenképpen „bejövősebb”, végre egy talpraesett csajszi.

A világból keveset ismertünk meg, de van itt minden: vámpír, vérpatkány, szatír, mágus, stb., úgyhogy később még talán jó is lehet, viszont szerintem a baj most mindenképpen az én hozzáállásommal volt, így nem tudom, hogy értékeljem…

A nagyon elejét szerettem, aztán a elejétől a közepéig untam, de a vége kicsit megint jobb lett, összességében mégsem tudtam igazán megszeretni…



Tavaly a könyvhéten szereztük be ennek a sorozatnak 4 részét, mivel a kiadónak a másik sorozata is  - bár eléggé csajos, de kifejezetten - élvezhető (Tündérkrónikák), valamint a molyos értékelések is a részek előrehaladtával folyamatos növekedést mutatnak.

Lényeg ami a lényeg, ez a könyv nekem nem nyerte el a tetszésemet. Unalmas, nem olvasmányos, nagyon picsa a hősnő, stb.

Amit el tudok mondani erről a könyvről, hogy az alapötlet tetszik, mármint az, hogy van valaki, akinek hatalmában áll nem csak belelátni a jövőbe vagy múltba, de akár képes utazni is benne.
Ugyan hasonló képességgel vagy technológiával általában sci-fikben találkozhatunk, de ez épp ezért érdekes koncepció.

A történetbeli karakterek vagy unalmasak, vagy kidolgozatlanok, és volt olyan főbb karakter is, akiről közel a könyv feléig azt hittem, hogy nő, mire kiderült, hogy férfi, lehet lemaradtam valamiről, vagy benéztem valamit, de így is eléggé gáz.






Ha elfogadjuk a mindenféle misztikus lény létezését, akkor lehet logikus.
Logikus történetvezetés:  5 / 5

Nem volt minden következetesen megírva benne. Bár azt lehet látni, hogy igyekezett az írónő, de ez láthatóan nem sikerült maradék nélkül.
Logikus történetvezetés:  4 / 5

Néhol borzasztóan hosszúnak éreztem, kevesebb jobb lett volna.
Vastagság: 2 / 5

Sokkal hosszabb volt, mint amennyit élveztem volna.
Vastagság: 3 / 5

Többnyire élvezhető és akciódús.
Élvezhetőség: 4 / 5

Ha a hősnő gyakori picsogása és az érdektelen karakterek nem rombolták volna a nem túl hiteles ámde akcióban bővelkedő sztorit, akár még élvezhető is lehetett volna. 
Élvezhetőség: 3 / 5

Főszereplők még misztikusak, kíváncsi vagyok, kiről mi fog kiderülni (persze ehhez tovább kellene olvasni a sorozatot, ami meg is fog történni - ha már a Könyvhéten bevásároltunk -, csak nem tudom még, hogy mikor).
Az külön tetszik, hogy a főszereplő nő belevaló csaj, nem picsog naphosszat a rózsaszín kis világában.
Maga a világ nem ad sok újat, a jelenben léteznek szellemek, szatírok, mágusok, vámpírok, ilyesmi.
Ééééés, lehet, gáz ilyet írni, de az egész történetben felüdülés volt azt a bizonyos szexjelenetet olvasni...
Történet, karakterek, világ: 4 / 5

A történet nem nagy szám, de nem is rossz teljesen. A karakterek többsége nem túl érdekes, és különösebb jellemfejlődésre sem kell számítani, tulajdonképpen semmilyenre se. Szerepelnek mindenféle lények, mint vámpírok, meg vérfarkasok, meg egyéb vérlények és szellemek, meg mindenféle démonfiak, illetve vannak mágusok, boszorkányok és Pythia is.
Talán ebből is látszik, hogy George R. R. Martin szerű fordulatokra nem kell számítani, inkább az mondható el a történetről, hogy kiszámítható.
Történet, karakterek, világ: 3 / 5

Aaaaabszolút letehető volt sajnos...
Letehetetlenség: 2 / 5


Az remélem elmond mindent, hogy egy-két részt leszámítva a nagyját csak azért olvastam, mert a folytatások jobbnak lettek értékelve, tehát mielőbb túl legyek már rajta.
Letehetetlenség: 3 / 5

Szép borító, illik is a könyvhöz, minden rendben van, egy átlagos, jó könyv (úgy látom, kb. mindenki átvette az angol -amerikai- borítót).
Szerkesztés: 5 / 5
A borító nem tetszek, de nem is vészes nagyon, és a könyvről sem tudok rosszat mondani, tisztességes munka.
Szerkesztés:  5 / 5


Összesen: 22 / 30



Összesen: 21 / 30

22 pont a Talán-kategória legteteje, ez igaz is, nem tudom nyugodt szívvel ajánlani... 

Ennek ellenére én folytatni fogom az olvasást, mivel javulás várható a többi kötetnél, de hogy mikor fogom folytatni, azt nem tudom...

Kár érte, mert akár egy jó szórakoztató könyv is lehetett volna, amolyan nyári limonádé...

Jah, és én kb. a könyv közepéig meg voltam arról győződve, hogy Mircea nő! Más is járt így? :D Pedig férfi, lásd a lap alján :)
Az alapján, amennyit eddig olvastam, nem ajánlom senkinek! Bár lehet, hogy később jobb lesz, mivel az értékelések erre engednek következtetni. 

Tulajdonképpen ez az egyetlen ok, ami miatt végigszenvedtem magam rajta, és ami miatt el fogom olvasni a következő részt is. 

De eddig eléggé csapnivaló. Ha a továbbiakban nem fog javulni, tuti megy a sorozat a Rukkolára, vagy eladásra.


Ajánló

Ha hasonlót keresel, itt keresgélhetsz

  • Karen Marie Moning: Keserű ébredés - fiatal, szerencsétlen női főhős, könnyed csajos urban fantasy (bár Moning könyve sokkal jobban sikerült, mint ez - itt értékeltük)

  • Gaura Ágnes: Vámpírok múzsája - ha már csajos urban fantasy, akkor muszáj megemlítenünk, de "sajnos" ez is magasról veri a Megérint a sötétséget (itt értékeltük)


Idézetek

Pár kedvet hozó, vagy éppen elrettentő idézet, véletlenszerűen. És Spoilermentesen!


"Jimmy felé mosolyogtam, de ettől csak még idegesebbnek látszott. Egy másodperccel később már tudtam is, miért, amikor a szemfogaim az ajkamhoz értek. Tomas vámpírfogai teljesen kibújtak, és fogalmam sem volt róla, hogy kell visszahúzni őket. 
Remek, most alkudozhatok az életemért pöszén.
Annyira tipikus."




"Sejtenem kellett volna, hogy valami ehhez hasonló fog történni. Valahányszor megbíztam valakiben, elárultak. Akikbe beleszerettem, mind meghaltak. Mivel ő már amúgy is halott volt, a sorsom ezúttal sem lesz más."



"Úgy éreztem, a fejemet a falra szögelve szeretné látni, hogy kitehesse alá a feliratot: PROBLÉMA MEGOLDVA.”



"– … Ha esetleg kaphatnék egy percet, amíg senki nem próbál megölni engem, akkor mesélnék Francoise-ról, legalábbis annyit, amennyit tudok."



"– Legyél óvatos – szólalt meg mellettem Rafe. – Győződj meg róla, hogy teljesen fegyvertelen. – Ő egy hadmágus – válaszolt Mircea szárazon. – Soha nem fegyvertelen.
– Csak ha halott – tette hozzá Tomas…"





Képek


angol borító

német borító

francia borító

cseh borító

Nincsenek megjegyzések: