Visszatekintés októberre | Sorozatok, filmek

Sorozatok


  • A hónap muszája: Folyamatosan nézzük a The Big Bang Theory-t, ahogy kijönnek az új részek. Még mindig az egyik kedvenc, nem lehet darálni, muszáj elé leülni minden héten :)

  • A hónap meglepetése: Arrow
    Adott egy milliárdos playboy, aki az apjával hajótörést szenved valahol Kína mellett, egyedül ő éli túl, majd 5 év elteltével rátalálnak egy lakatlan szigeten, és megmentik, majd Amerikába visszatérve ő lesz a Csuklyás.
    Ennyi a sztori röviden. Nem valami extra, mi? :) Pedig nagyon ajánlom, mert elég szórakoztató, mi történik, miután hazakerül - de nem akarok árulkodni, inkább nézzétek!
    A történet két szálon fut, a fő szál természetesen a jelen, de vissza-visszatekintenek a szigeten eltöltött időre is, így a végére kicsit összeáll a kép, mi miért történik / történt.
    Nem vígjáték. Most adják a második évadot, de én csak az elsőt néztem végig (még).

  • A hónap gyomrosa: Hannibal
    Khm. Még nem értünk az évad végére, mert nem egy egyszerű sorozat, kicsit dark, úgyhogy kell hozzá hangulat, na meg gyomor is - mi meg általában vacsi közben nézünk sorozatokat, pl. a gombás résznél valahogy el is ment az étvágyam :)
    Egyébként nem rossz, kíváncsi vagyok, mi lesz az évad végén, csak most nincs olyan hangulatom, hogy elindítsam.
    A fő motívum egyébként a szarvas, ami külön tetszik benne, és ami miatt még jobban érdekel, de most nem fejteném ki, miért is olyan fontos állat számomra a szarvas.
    Ja, és a főszereplő... Illetve a főszereplőt alakító Mads Mikkelsen miatt is tudom ajánlani. Érdekes arca van, a játéka is jó, elég nagy szerepe van abban, hogy Hannibal személyisége érdekes lett.

  • A hónap drámája: Breaking bad
    Ha jól tudom, már a végéhez ért a sorozat, én pedig még csak most kezdtem el nézni az első évadot, amit már le is daráltam.
    A fő szál egy ötvenes, kertvárosi családapáról szól, aki civilben kémia tanár, majd kiderül, hogy nem gyógyítható rákja van, így illegalitásba vonulva (droggyártás) megpróbál némi pénzt összeszedni a családjának: mozgáskoordináció-zavaros tini fiának, a még meg nem született kislányának és természetesen a feleségének.
    Persze a mintapolgárnak nem megy könnyen az alvilági életbe történő belépése, ellene van a maffia, a DEA-s (drogügyes rendőr) sógora, a rák, a civil munkája, úgyhogy születnek komikus és drámai jelenetek egyaránt.
    Ajánlott.

  • A hónap antik darabja: Prison Break
    Már biztos mindenki ismeri, emlékszem, még szakközépiskolába jártam, amikor a TV adta, én akkor nem néztem, most viszont elővettük, mert annyian dicsérik.
    Szóval nem mai darab, mi az első évad felénél járunk, elég izgalmas, lehet drukkolni bőven, bár néha úgy érzem, hogy túl van nyújtva. De még simán lehet, hogy ez az évad végéig megváltozik.
    Viszont elképzelésem sincs, hogy miről fog szólni a többi évad, merthogy abból is van bőven...
    Most ott tartunk, hogy a - civilben építőmérnök és zseni - főszereplő testvérét kamu vádakkal (és hamisított bizonyítékok alapján) letartóztatják, majd halálra ítélik, mindezt természetesen gyorsított lefolyásban. A főszereplő pedig kamu bankrablással letartóztatja magát, sikerül bekerülnie abba a börtönbe, ahol a bátyját is fogva tartják (és amit egyébként többek között saját maga tervezett), majd kidolgozza, hogyan fognak megszökni.
    Persze ez sem ilyen egyszerű, mert a börtönélet bizony kemény, úgyhogy meg kell harcolnia a többi elítélttel, a börtönőrökkel, és a sok közbejövő, apró meglepetéssel, miközben a falakon kívül valaki folyamatosan keveri azt a bizonyost, és sorban hullanak el az emberek, akik segíthetnék az ügy tisztázását.
    Szintén ajánlott, elég izgalmas.

Filmek


Moziban megnéztük a Gravitációt, ami egyébként egész jó volt.

Amikor kijöttünk a vetítésről, akkor még nem tudtam, milyen véleménnyel vagyok róla, aztán az autóban csomót beszélgettünk a filmről, ma meg már kifejezetten tetszik, úgyhogy szerintem egész jó film... Imax-ben néztük, mert az a vetítési időpont volt jó nekünk, és hát látványos is... Jók a vágások, szépek a képek, jó a zene (már amikor nem a világegyetem némaságát hallgatod), a moziban se volt egy pisszenés sem, és elég borsóztató érzés volt, amikor a nagy csendben egy jelenetnél mindenki egyszerre sóhajtott fel...
Talán jobb is ezért moziban nézni, mint mondjuk majd otthon... Nem semmi közösségi élménynek sem...
Nem szoktam a karfát markolászni, de azért most előfordult jópárszor az is (meg a szem-becsuk-mert-belém-szalad-az-űrszemét is megvolt párszor, de ez szerintem elég jellemző a 3D-nél, mindenki tesz bele valami hasonló jelenetet).

Igazából azért ezt választottam, mert a neten is sok jót írnak róla, meg a Csontváros előtt láttam a trailer-ét, ahol Sandra Bullock pörögve leszakad arról az űrizéről (mi volt az? az űrtávcső? vagy az Explorer? mindegy), és ugye ilyenkor az van, hogy kb. az örökkévalóságig pörög a végtelenségben, mert nincs súrlódás, ami megállíthatná... Max. ha nekiütközik valaminek, de az meg elég kellemetlen...
Szóval kíváncsi voltam, hogy hogy oldják meg, hogy ne pörögjön már :D

@m

Nincsenek megjegyzések: